Nieuwe merkidentiteit Mewa • Metaal Magazine Ga naar hoofdinhoud

Nieuwe merkidentiteit Mewa

Mewa heeft een nieuwe merkidentiteit, ontworpen vanuit traditie, maar tegelijkertijd modern en toekomstgericht. De bedrijfsidentiteit van de textieldienstverlener is ontwikkeld vanuit het zelfbeeld als waardegericht, van oudsher innovatief familiebedrijf. Alle zichtbare merkelementen zoals het logo, het lettertype, het kleurenschema en de beeldtaal werden volledig herzien en afgestemd op de waarden, visie en missie die Mewa’s identiteit vormen.

“De wereld waarin we werken verandert voortdurend, en wij veranderen mee”, zegt Michael Kümpfel, marketing & sales director bij Mewa. “Op een bepaald moment werd het duidelijk: niet alleen onze strategie voor naamsbekendheid evolueert, ons imago moet mee evolueren om toekomstbestendig te zijn.”

Zichtbaar en zelfbewust

De merkstrategie houdt `volgens het bedrijf tevens in dat Mewa niet langer een ‘hidden champion’ blijft, maar een zichtbaar en zelfbewust merk wordt dat de openbaarheid opzoekt. Het nieuwe imago is ontworpen door het Duitse bureau voor merkstrategie, design en transformatie Martin et Karczinski

De groep kan terugblikken op meer dan honderd jaar familiegeschiedenis. Maar daarbij is wel steeds vooruit gedacht. “Wat is er nieuw, waar ligt het potentieel, wat hebben markten en klanten nodig, hoe zal de arbeidswereld van morgen eruit zien? Dat willen we ook vertellen in ons merkverhaal.”

Zuiverheid en hygiëne, milieu en duurzaamheid

Doel van de vernieuwing was een merk te creëren dat de essentie behoudt, maar ook symbool staat voor groei en tegelijkertijd het milieubewuste dienstenaanbod van Mewa uitdrukt.

Het logo van het merk, de bloem, staat voor waarden als zuiverheid en hygiëne, voor milieu en duurzaamheid en symboliseert ontwikkeling, groei, evolutie en innovatie. Om dit potentieel te ontplooien, werd het beeldmerk herzien en vormelijk tot de essentie teruggebracht. De nieuwe bloem is stijlvol en krachtig en wordt een symbool voor bewuste groei.

Het nieuwe opschrift van Mewa doet denken aan gekruiste draden: de letters ‘M’ en ‘W’ lijken dankzij hun uitlijning op weefdraden en zorgen zo voor de verbinding met het textiel dat de onderneming groot heeft gemaakt en vandaag nog steeds kenmerkt, aldus de textieldienstverlener .

Geen hoofdletters en afkorting meer

Mewa nam ook afscheid van de hoofdletters en koos voor een gemengde typografie. “De hoofdletters stonden voor de afkorting van de naam die onze oprichter Hermann Gebauer in 1908 aan het bedrijf gaf: Mechanische Weberei Altstadt”, legt Oliver Gerrits, hoofd marketing & communicatie, uit. “We hebben nu 46 internationale vestigingen en kunnen ‘Mewa’ trots als een merk beschouwen, en niet langer enkel als een afkorting.”

Het nieuwe schreefloze huislettertype werd exclusief voor Mewa ontwikkeld in samenwerking met typemates. Ook hier gaat het om een combinatie van innovatie en traditie: het lettertype is modern, helder en precies, de naam verbindt het met zijn roots. Het nieuwe Mewa-lettertype heet ‘Gebauer’.

Duurzame textieloplossingen

Mewa is momenteel actief in 21 Europese landen, heeft 5.700 mensen in dienst en bedient ruim 190.000 zakelijke klanten.

De B2B-dienstverlener staat voor duurzame textieloplossingen voor bedrijven en is een van de marktleiders op het gebied van textielmanagement. “Wie een beroep doet op de diensten van Mewa, mag betrouwbaarheid, zekerheid en transparantie verwachten.”

Meer dan een miljoen werknemers in Europa dragen professionele, beschermende of businesskleding van Mewa, bijna 3 miljoen mensen kiezen elke dag voor een Mewa-product om machines in productiehallen en werkplaatsen schoon te houden.

Lees ook:

Controle- en hygiëneprocedures, ook bij werkkleding (22 april 2022)

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven