Nieuws

Metaal Magazine in nieuw jasje

Vakblad Metaal Magazine heeft een nieuwe, frisse uitstraling. Tegelijk zijn de website en de nieuwsbrief onder handen genomen, zodat de titel weer helemaal up-to-date is. Metaal Magazine in nieuwe vorm komt vrijdag 9 maart uit, als voorbeschouwingsnummer voor de komende TechniShow 2018.

Hoofdredacteur Tom van der Meer over de nieuwe vorm:

Wat direct opvalt aan het nieuwe blad is een moderne cover met grote foto, het nieuwe logo (MTL Metaalmagazine) en de heldere kleur metaalblauw.

Het blad als geheel is strak opgezet met veel aandacht voor foto’s. Metaal Magazine is al 55 jaar onafhankelijk vakblad in de metaal. De laatste verandering dateert al van acht jaar geleden en werd toen gepresenteerd tijdens de TechniShow 2010.

3 pijlers

De nieuwe Metaal Magazine verschijnt aan de vooravond van de komende TechniShow, met veel aandacht voor deze beurs. Behalve de vorm zijn ook de lezersdoelgroep en de bladformule tegen het licht gehouden.

Het nieuwe blad kwam tot stand na een enquête onder een groep abonnees. Daaruit kwamen 3 pijlers naar voren: Ondernemen, Productietechniek en Smart industries. Met deze driedeling wil Metaal Magazine ondernemers in de metaalbewerking helpen bij hun bedrijfsvoering, aan de hand van leesbare en praktische informatie. Tegelijk houden we wel de diepgang.

  1. Ondernemen: Succesverhalen van ondernemers in de metaal. Dit kan gaan over thema’s als scholing, arbo, overnames, financiering, bedrijfsvoering, bedrijfsopvolging. Of andere zaken waar metaalondernemers hulp kunnen gebruiken.
  2. Productietechniek: inspireren, aan de hand van nieuwe machines, gereedschappen, besturingen, robots die bij metaalbedrijven draaien. Wat zijn de ervaringen van de gebruikers, wat is verbeterd, wat levert het op.
  3. Smart industries: het optimaliseren van productieprocessen, via software en hardware. Hoe gaat het in zijn werk, wat zijn de consequenties (ook voor het personeel) en hoe gaat de organisatie met die veranderingen om.

Passie

Belangrijke onderdelen in het blad worden verder passie voor het vak en verdieping in trendverhalen. De nieuwe rubriek Pride&Joy benadrukt de trots en passie. Waar zijn ondernemers of hun medewerkers trots op. Hier gaan we op zoek naar plezier in het vak? Dat kan een nieuw gebouw zijn, een nieuwe machine of een moeilijk werkstuk dat tot een goed einde is gebracht.

Trends komen onder meer aan bod in verslagen van beurzen (zoals we dat eerder ook al deden, maar dan meer toegespitst op uw bedrijfsvoering), maar ook in interviews met spelers uit de metaal. Zij hebben een heldere visie over actuele onderwerpen en schetsen kansen en bedreigingen.

Ook bij de advertorials verandert er het een en ander. Wat? Dat kunnen Judith Wanjala en Daniëlle de Wilde u vertellen.

MTL Metaalmagazine

Het logo MTL staat voor metaal zonder klinkers, maar met extra veel metaal. Met het nieuwe blad, website en nieuwsbrief willen wij de kennisbron voor de metaalondernemer zijn. Technisch maar praktijkgericht, betrouwbaar, onafhankelijk, maar ook verrassend en inspirerend.

Blad online

Omdat de medewerkers van Metaal Magazine zeer trots zijn op het resultaat, is het nieuwe nummer in zijn geheel online te zien, dus dit keer niet in een premiumomgeving.

Laat weten wat u ervan vindt.

Het team van Metaal Magazine:
Hoofdredacteur Tom van der Meer
Advertentie-exploitatie: Judith Wanjala en Daniëlle de Wilde

Neem een abonnement

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven