Nieuws

Albert Heijn begint met een nieuwe campagne met augmented reality-spaarkaartjes, om kinderen te interesseren voor wetenschap en techniek. Met de AR-kaartjes leren kinderen ondermeer te programmeren. Voor de nieuwe spaaractie werkt AH samen met Nemo Science Museum.

Held van de spaaractie wordt Techie de robot. De kinderen kunnen in totaal 160 verschillende Tech-kaartjes verzamelen en in het ‘Tech is te gek’-album plakken. 20 van die plaatjes zijn bijzonder, omdat ze ook in de bijbehorende gratis AH Tech app te sparen zijn. Dit zijn Doe-kaartjes

‘Coole moves’

Met deze app kunnen kinderen hun eigen augmented reality robot programmeren. Zo kunnen ze bijvoorbeeld codeblokken verslepen, toevoegen of juist verwijderen, waardoor Techie in augmented reality ineens in een filmster verandert of juist een ‘coole move’ maakt. Elke kaartje heeft een eigen move die kinderen, door te programmeren, zelf kunnen aanpassen of kunnen combineren met andere moves.

Aan de slag met machines

Komende zomer is het voor kinderen ook mogelijk om met machines aan de slag te gaan, in de Familiewerkplaats van Nemo. “Onderzoek hoe je met een machine iets zwaars lichter kunt maken, ontwerp een apparaat dat een klusje voor je doet en ontdek hoe je met machines toffe tekeningen kunt maken”, aldus het museum. Midden in de Familiewerkplaats staat een grote installatie van de Staalslagerij, met diverse bewegende machines.

De Techie AR-campagne start op maandag 4 juni. T/m zondag 1 juli krijgen klanten bij iedere 10 euro aan boodschappen een set van 4 Tech-kaartjes.  Hiermee leren kinderen spelenderwijs alles over wetenschap en technologie. Ze ondervinden wat programmeren inhoudt en wat er gebeurt als computers op deze manier worden aangestuurd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven