Würth Nederland opent Flagship Store • Metaal Magazine
Nieuws

Würth Nederland opent Flagship Store

Würth Nederland heeft de Flagship Store aan het hoofdkantoor in Den Bosch officieel geopend. De Shop is geheel geïntegreerd in de moderne, architectonische nieuwbouw. Het is een van de 34 Würth Shops in Nederland.

De shops staan voor een optimale beleving én het ontzorgen van de klant, stelt Würth. “De beleving ervaart de klant onder andere in de product-samenstelling als in de -presentatie.”

Met een team van specialisten is gewerkt aan de inrichting van de Flagship Store, zodat deze voldoet aan de wensen zoals die zijn geïnventariseerd bij de Würth-klanten. Ook worden er van verschillende productgroepen demo’s gegeven in de Shop, voor een optimale beleving.

Met 5.000 producten in de Shop, 19.000 artikelen direct op voorraad in het centraal magazijn en de toegang tot 125.000 producten kan snel aan klantvragen worden voldaan.

Door ‘Click & Collect’ kan de klant eenvoudig en binnen het uur beschikken over het gewenste product en kan dit ophalen in de Flagship Store.

Ook servicepunt

De Shop is naast verkooppunt van Würth-producten ook servicepunt. Hier kunnen klanten direct bij de specialisten advies inwinnen en producten testen, keuren of laten repareren.

Ook kan er via de Shop productondersteuning en maatwerkadvies worden geboden bij de uitvoering van projecten. “Een mooi voorbeeld van het optimaal ontzorgen van de klant”, aldus Würth Nederland

Omnichannel-strategie

Precies één jaar geleden, op 14 januari 2020, ging de eerste schop voor de ruim 2000 m2 grote nieuwbouw de grond in.

Het was de start van de uitbreiding van het hoofdkantoor met Flagship Store, Orsy mobil inbouwcentrum (bedrijfswageninrichting), uitbreiding van het magazijn voor serviceafdelingen en additionele kantoorruimte.

‘Verdere groei’

De nieuwbouw maakt onderdeel uit van de aanpak naar een verdere groei van de onderneming in bevestigings- en montagematerialen. Er wordt verder geïnvesteerd in de omnichannel-strategie.

Würth Nederland zet voor haar groeistrategie in op diversificatie en ontwikkeling van de diverse klantcontactpunten, onder meer door een forse uitbreiding van de Würth Shops én door de snel groeiende e-Business een ‘boost’ te geven.

“Door de verdere investering in een geïntegreerde omnichannel-benadering, de fysieke en digitale contactpunten continu beter op elkaar af te stemmen, gaat Würth Nederland de klant óók in de toekomst nog beter en individueler ontzorgen en adviseren.”

‘Architectonisch hoogstandje’

De nieuwbouw kenmerkt zich onder meer door duurzaamheid en werd gebouwd volgens de nieuwste bouwnormen. Denk hierbij aan gasloze energieopwekking, terugdringing van CO2-uitstoot, zeer goede isolatie, led-verlichting, zonwerend glas en het gebruik van een warmtepomp.

In het origineel ontwerp, opgeleverd in 2002, was al rekening gehouden met mogelijkheden tot uitbreiding. “Door de realisatie van de nieuwbouw is de gevel van het hoofdkantoor met een in het oog springende Flagship Store na jaren nu echt af.”

De spantenconstructie en het dak verbinden het bestaande en nieuwe bouwdeel. “Het eigentijdse karakter van de nieuwbouw wordt kracht bijgezet door de schuine pui in de voorgevel.”

Ronald McDonald Kinderfonds

Het bedrijf werkt sinds enige jaren op verschillende manieren samen met het Ronald McDonald Kinderfonds.

Bij bijna iedere nieuw te openen Würth Shop, biedt het bedrijf een gereedschapset aan een Ronald McDonald Huis aan.

Ditmaal was het Ronald McDonald vakantiehuis de ‘Kindervallei’ in het Limburgse Valkenburg a/d Geul de gelukkige.

De opening van de Flagship Store wordt gevierd met speciale openingsacties.

Lees ook:

Würth Nederland bouwt Flagship Store (17 januari 2020)

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven