Makita heeft in Woerden een tweede Kennis- en Reparatiecentrum in gebruik genomen. Het centrum heeft een grote showroom, waarin het hele Makita-assortiment is uitgestald, met gereedschappen en machines voor onder meer de bouw en industrie, stofzuigers en een veelheid aan accessoires en verbruiksartikelen (zoals boren, slijpschijven en zaagbladen).
Eindgebruikers met aankoopplannen die de apparaten en machines graag eerst willen zien en ook willen testen, zijn in Woerden van harte welkom, alleen of samen met hun dealer, stelt Makita.
Kennis delen
Het bedrijf heeft veel kennis in huis. “En die wordt graag gedeeld, bijvoorbeeld in een gesprek met één van de adviseurs. Die laten zien wat allemaal mogelijk is en assisteren bij het testen.”
Zakelijke gebruikers kunnen op basis daarvan een gefundeerde beslissing nemen over grotere aankopen of bij hun merkkeuzes, zegt het bedrijf.
Reparatiecentrum
Goede serviceverlening omvat ook aftersales, stelt Makita. Daarom heeft het bedrijf bij de Kenniscentra in Eindhoven en Woerden ook een Reparatiecentrum ingericht.
Voor dealers uit de regio is het Reparatiecentrum dé plek om namens hun klanten te repareren gereedschappen af te geven. Er is voor hen een speciale ingang.
Er zijn altijd monteurs aanwezig. Zij kunnen ter plekke eenvoudige reparaties verrichten, bijvoorbeeld als de haast groot is. In Woerden worden overigens geen brandstofmachines gerepareerd.
Trainingen
Ook het personeel van lokale dealers moet steeds over de meest actuele kennis beschikken. Daarom worden speciaal voor de adviseurs, verkopers en andere essentiële medewerkers, zoals monteurs, regelmatig trainingsbijeenkomsten gehouden.
Omdat alle materiaal en de mogelijkheid om te testen in het Kenniscentrum aanwezig is, worden de trainingen alleen in Eindhoven en Woerden gehouden.
Het Kenniscentrum is uitsluitend op afspraak geopend.