Hydraulisch en mechanisch in één persstraat • Metaal Magazine Ga naar hoofdinhoud

Hydraulisch en mechanisch in één persstraat

Als directeur Lorenzo Galli van de Italiaanse persenbouwer IMV gelijk krijgt zijn er ook op persgebied de komende tijd heel wat veranderingen en innovaties te verwachten. Samen met partners ontwikkelde IMV de Combi Hymec 8000/6300, een opmerkelijke combinatie van een hydraulische en een mechanische pers in een persstraat.

Voor de Italiaanse markt is het patent voor de Combi Hymec inmiddels verleend. Voor de Europese markt is het in de maak. Hymec is een samentrekking van hydraulisch en mechanisch en de getallen staan respectievelijk voor de 8000 kN perskracht van de hydraulische pers en de 6300 kN perskracht van de mechanische pers.

 

Combi width =

De Combi Hymec 8000/6300, met links het hydraulische persgedeelte van Cavenaghi & Ridolfi en rechts het mechanische persgedeelte van IMV (foto: IMV)

 

Samenwerken

De Combi is het gezamenlijke resultaat van vijf bedrijven die samenwerken onder de naam Formitaly. Het hydraulische persdeel is van Cavenaghi & Ridolfi en het mechanische persdeel van IMV, terwijl het transfermechanisme dat is ontwikkeld en vervaardigd door Skady. De bedrijven worden vertegenwoordigd door Rijva in Vaassen.

 

Kookplaten

Bij de Combi Hymec 8000/6300 zijn hydraulische en mechanische pers in serie geschakeld en verbonden door één enkel transfermechanisme. Het resultaat is een volledig automatische persstraat met geïntegreerde besturing die in hoge mate onbemand kan opereren. De Combi wordt inmiddels met succes toegepast bij de fabricage van kookplaten. 

 

Artikel in komend nummer

In het komend nummer van Metaal Magazine meer informatie over de Combi Hymec. Kijk hier voor een aanbieding voor een abonnement op Metaal Magazine. De video hieronder van Rijva toont een 420-tons IMV pers in actie met een aanvoerapparaat van Dimeco:

 

  

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven