Nieuws

Communicatievaardigheden en het vermogen je aan te passen in een wereld die snel verandert, zijn belangrijker dan ooit. “De enige manier om voor te blijven op de concurrentie, is het machinepark te verbeteren en effectiever met klanten te communiceren.” Dat zegt Stefan Driessen van Driessen Las- en Plaatwerk, toeleverancier voor onder meer de high tech machinebouw in Bystronic World.

Stefan Driessen, die samen met zijn broer Dennis het precisie plaatwerkbedrijf van zijn vader in Eersel heeft overgenomen, is recent geïnterviewd in het klantenmagazine van de Zwitserse machinebouwer.

Beide ondernemers hebben kortgeleden onder andere geïnvesteerd in twee Xpert kantbanken van Bystronic en in de ByStar Fiber 6000 lasersnijmachine. De investering in de beide afkantpersen (Xpert 200 in een extra hoge uitvoering) is het eerst gedaan; de aankoop van de nieuwe lasersnijmachine van Bystronic was volgens Driessen een logische vervolgstap.

Hogere productiviteit

Door de druksensoren in de afkantpers wordt het buigproces voortdurend gemonitord en bijgesteld. “Daarmee halen we constante nauwkeurige buigresultaten”, aldus Stefan Driessen.

De Brabantse plaatbewerker wil de komende jaren ook de andere afkantpersen vervangen door de hoogwaardige Zwitserse machines. De combinatie met de nieuwe lasersnijmachine heeft afgelopen jaar voor een forse productietoename gezorgd.

Tetris op PC

Driessen zegt in het interview dat de omzet zo’n 20% hoger ligt dan een jaar eerder in dezelfde periode. Hij merkt verder op dat met name de software voor de lasersnijmachine het werken ermee vergemakkelijkt. In zijn ogen net zo gemakkelijk als een spelletje Tetris op de PC spelen.

Nu de oudere generatie, die nog veel vakkennis heeft, stilaan de sector verlaat, is het volgens Stefan Driessen noodzakelijk om meer te investeren in automatisering en digitalisering; zeker als je, zoals Driessen, toelevert aan de high tech machinebouw. “Daarom moesten we wel ons machinepark updaten.”

Het volledige artikel staat in Bystronic World nummer 2

1 reactie op “‘Communicatie noodzakelijk voor toeleverancier’

  1. René Theeuwen schreef:

    Klopt als een zwerende vinger, de spijker op zijn kop! Dit is precies wat wij van THEEUWEN marketing plus continu uitdragen bij het Zakendoen in Duitsland !!!! = “De enige manier om voor te blijven op de concurrentie, is het machinepark te verbeteren en effectiever met klanten te communiceren.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven