Pagina 29 van: Metaal Magazine 8 – 2018

machines voor de plaatbewerking. In 2019 moeten deze
2D-Trumpf-snijmachines in de hoofdvestiging in Varsse-
veld en op een nieuwe productielocatie in het Ruhrgebied
(Noordrijn-Westfalen) in bedrijf worden genomen.
Logistiek in eigen beheer
Het besluit van twee jaar geleden om de logistiek volledig
in eigen beheer te laten plaatsvinden heeft het bedrijf
geen windeieren gelegd. Momenteel rijden er tien Merce-
des vrachtauto’s en daar komen er op korte termijn zes
bij. “De chauffeurs zijn tegelijkertijd onze ambassadeurs,”
zegt Van den Dungen. “Wanneer ze bij de klant wat horen
of als er vragen zijn, kunnen ze die óf zelf beantwoorden
óf naar ons terugkoppelen.” “En natuurlijk vergroot het
ook onze naamsbekendheid wanneer de wagens met de
bedrijfsnaam en het logo goed zichtbaar zijn,” vult Bulten
aan. Op het gebied van vervoer zijn de ambities groot.
“Carel van Sorgen heeft te kennen gegeven in Nederland
de eerste te willen zijn die ’s nachts met autonome vracht-
wagens de weg op gaat,” verklaart Bulten. “Autonome
vrachtwagens zorgen voor flinke kostenverlagingen.”
De groei bij 247TailorSteel zorgt als vanzelfsprekend ook
voor vacatures. “En dan is het in deze tijd best lastig om
goede mensen te vinden,” constateert de manager custo-
mer service. “We zijn op zoek naar mensen voor zowel de
IT- als de productieafdeling.”.
onderdelen aan vervanging toe lijken. Op die manier
wordt het ook voor de klant óók een ondersteunend sys-
teem. We kunnen wel stellen dat Sophia het hart van ons
bedrijf vormt.”
Strakke focus
De expansie van het bedrijf komt niet alleen door Sophia.
De groeispurts kunnen niet los gezien worden van de
strakke focus op ‘drie takken van sport’, die ervoor zorgen
dat kwaliteit geleverd wordt. “We blijven ons puur en al-
leen richten op lasersnijden, kanten en buislasersnijden.
Wat we doen, willen we heel goed doen. Dat betekent dus
geen uitbreiding met werkzaamheden als frezen en lassen
om maar iets te noemen,” verheldert Bulten.
De wijze van werken zorgt er momenteel voor dat in Eu-
ropa nieuwe fabrieken worden gebouwd. En daarbij wordt
op exact dezelfde wijze gewerkt als in Varsseveld; copy
and paste. In september van dit jaar opende de leverancier
van lasergesneden metalen platen, gebogen platen en
buisprofielen op maat in het Noord-Duitse Oyten, vlakbij
Bremen, een productiehal van 6000 m2, een magazijn van
1000 m2 en een kantorencomplex met twee verdiepingen.
In Oyten staan tien hightech lasersnijmachines en vier
kantbanken. Ook in het Ruhrgebied, waar de maakindus-
trie volop aanwezig is en de vraag naar het type producten
dat het bedrijf levert groot is, wordt in de loop van 2019
een fabriek gebouwd. “En er zijn verregaande plannen om
uit te breiden naar België in de buurt van Gent waar ook
veel maakindustrie is gevestigd,” aldus Van den Dungen.
Het buislasersnijwerk dat nu nog in het naburige Winters-
wijk plaatsvindt, wordt volledig overgeheveld naar Varsse-
veld waar een hal bij gebouwd wordt. Het eerste gedeelte
(4500 m2) van in totaal 7500 m2 extra productieruimte is
al in de maak. In Nederland en Duitsland wordt in 2019
het machinepark uitgebreid met nog eens tien 2D-snij-
Agv voor het manloos toeleveren van materiaal. Een LiftMaster.
METAAL MAGAZINE PRODUCTIETECHNIEK 29
‘De software stuurt de 34
lasersnijders, veertien kantbanken
en vijf buislasers aan’
26-27-28-29_tailorsteel.indd 29 05-12-18 10:09