j a a r g a n g 5 2 | w w w . m e t a a l m a g a z i n e . n l | 2 – 2 0 1 4 27
T E C H N I – S H o W 2 0 1 4 E N M E T A V 2 0 1 4
Voorbeelden uit de branche
>>>
Persoonlijke tint
Groot bereik
Platformen combineren
Veranderingen volgen
Dormac CNC Solutions deelt op Facebook foto’s en berichten van machines
die ze hebben geleverd aan klanten. De foto waarop de machine met een
werknemer te zien is, geeft een persoonlijke tint aan het bericht. Tegelijkertijd
brengt het bericht de klant (in dit geval Van der Vegt Verspaning uit Deventer)
onder de aandacht
Twitter is de manier om snel en eenvoudig een nieuwsbericht de wereld in te
sturen. De Twitter pagina van Metaal Magazine is de leidraad van onze social
media activiteit en stelt in staat om de laatste ontwikkelingen in de branche te
volgen en direct het laatste nieuws te delen. Hoe groter het aantal volgers, des te
meer bereik je bericht heeft en hoe groter de kans op een sneeuwbaleffect
Via LinkedIn is het mogelijk om grote verschuivingen en transacties in de
metaalbranche te volgen. Zo toont Job van Berkel, voormalig Managing
Director bij DMG Mori Seiki Benelux, de overstap naar Yamazaki Mazak Europe.
LinkedIn biedt zo een platform waarmee je eenvoudig werkgerelateerd nieuws
vindt en direct in contact kan komen met dé mensen in de metaalbranche
Halter CNC Automation heeft onlangs een YouTube kanaal aangemaakt
waarmee ze de Halter LoadAssistant promoten. Een filmpje geeft goed de
mogelijkheden weer van het product en de kijker heeft direct een beeld bij de
machine. Het delen van deze video’s via andere social media platformen geeft
Halter direct een groot bereik, ondanks dat het YouTube kanaal relatief nieuw is
26-28_tsmvsocialmedia.indd 27 17-02-14 16:33