Steekwoord archief: agv

  • Machine-assemblagelijn met agv’s bij DMG Mori

    De ‘modernste assemblagelijn voor bewerkingsmachines’. Zo omschrijft DMG Mori haar nieuwe lijn voor monoBlocks in het Zuid-Duitse Pfronten. Bezoekers kunnen tijdens het Open House deze nieuwe ‘Excellence Factory monoBlock’ zelf zien. Het nieuwe assemblageproces gebruikt automated guided vehicles (agv’s) die onbemand hun weg vinden. De… Lees verder →

  • Sterke mobiele robots in één systeem

    Omron Corporation heeft een nieuwe mobiele robot geïntroduceerd: de LD-250. Met een laadvermogen van 250 kg is de LD-250 de sterkste en nieuwste aanwinst voor de LD-serie mobiele robots van het bedrijf. Voor het eerst is besturing van meerdere mobiele robots met verschillende ladingen, via… Lees verder →

  • ‘Gebruik AGV’s? Dan wel betrouwbaar en betaalbaar’

    Het gebruik van AGV’s (geautomatiseerde geleide voertuigen) in de industrie neemt sterk toe. Ze verbeteren de efficiency van de materiaalflow, vergemakkelijken het werk voor medewerkers, of compenseren het tekort aan gekwalificeerd personeel. Wel moet voor 24/7 productie de technologie betrouwbaar en voordelig in gebruik zijn.… Lees verder →

  • IJssel vereenvoudigt logistiek BIC

    Koning Willem-Alexander opent op 3 oktober officieel Brainport Industries Campus (BIC) in Eindhoven. Deze campus huisvest diverse bedrijven met complexe bedrijfsprocessen die veel tijd zijn met hun interne logistiek. IJssel, een van de bedrijven op BIC, automatiseert en digitaliseert de interne logistiek op de campus.… Lees verder →

  • yaskawa

    Yaskawa opent vestiging BIC

    Yaskawa Benelux heeft haar nieuwe vestiging op de Brainport Industries Campus (BIC) officieel geopend. Het bedrijf sprak over de reden van de verhuizing en de rol van robotica in het toekomstig maakbedrijf. Yaskawa draait al mee in het Flexible Munufacturing Fieldlab maar is sinds kort… Lees verder →

  • Van Beek Intern Transport Robot.

    Van Beek kiest transportrobot

    Van Beek, producent van schroeftransporteurs, heeft de bedrijfsfilosofie ‘automatiseren waar mogelijk, vakmanschap waar nodig’. Voor de automatisering van het intern transport heeft dit bedrijf gekozen voor een MiR 100 robot. Deze heeft een beladingsplatform van 660 bij 800 mm waar maximaal 100 kg op kan. Ook… Lees verder →

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven