Ga naar hoofdinhoud

Wemo start eigen verkoopteam Noord-Amerika

Wemo versterkt de verkoopstrategie in de Noord-Amerikaanse markt om de huidige groei te versnellen. Het Nederlandse bedrijf heeft een team van ervaren medewerkers uit de eigen gelederen toegewezen om de nieuwe basis overzee op te zetten.

Het nieuw toegewezen team bestaat uit sales engineers, service engineers en marketing medewerkers en daarnaast een office support-structuur. Dat meldt het bedrijf.

De Noord-Amerikaanse markt werd ruim 20 jaar bediend vanuit het kantoor en productiefaciliteit in Nederland. Het gaat daarbij om het ontwerpen, bouwen, verkopen en onderhouden van snelle en flexibele productielijnen voor het verwerken van plaatmetaal.

‘Groeipotentieel’

“Deze ‘installed base’ in combinatie met recente verkopen van Wemo-oplossingen in deze regio en het feit dat Wemo een enorm marktpotentieel ziet voor het productportfolio in deze enorme groeimarkt, heeft geleid tot een verandering in de verkoopstrategie om de huidige groei te versnellen.”

Allereerst speelt Wemo in op de huidige behoefte in de markt voor het bieden van oplossingen voor het verwerken van plaatmetaal. Deze oplossingen kunnen omgaan met een hogere output en meer flexibiliteit binnen een productfamilie.

Bovendien is daar een groeiende vraag naar staalproducten. Om in een vroeg stadium kansen te zien en om de huidige groei te versnellen, streeft Wemo naar een onafhankelijke en proactieve marktbenadering.

Eigen verkoop en service

“We missen een fysieke basis in de VS”, stelt het bedrijf. “We gaan een Wemo-verkoopteam samenstellen, evenals een toegewijde serviceorganisatie, in Noord-Amerika, die dagelijks zeer actief bezig gaat met de eisen van de klant, campagnes, bezoeken en follow-up, om ervoor te zorgen dat we de markt doorgronden, kansen lokaliseren en de beoogde groei mogelijk maken.”

Het team richt zich specifiek op de ontwikkeling van de Amerikaanse en Canadese markten. “Ons uiteindelijke doel is om een volwaardige en onafhankelijke Wemo Noord-Amerika vestiging voor verkoop en service op te zetten met gepassioneerde Wemo-collega’s die samen met onze klanten impact maken.”

Samenwerking met agent stopt

“Om dat doel te bereiken hebben we de samenwerking met onze agent Automated Fabrication Systems (AFS) stopgezet. AFS heeft enorm bijgedragen aan de erkenning van het merk Wemo op de Noord-Amerikaanse markt,  waarvoor ik oprecht dankbaar ben”, concludeert Jeff Hagelen, CEO van Wemo.

De belangrijkste focus van Wemo ligt op klanten binnen vijf sectoren: legbordstellingen, stalen kasten, stalen deuren, plafondpanelen en systeemwand panelen. Wemo streeft ernaar om de  operatie in Noord-Amerika begin 2020 werkend te hebben.

3 reacties op “Wemo start eigen verkoopteam Noord-Amerika

  • Karel Deppe

    Wat me opvalt in dit positieve persbericht dat er nergens staat wat Wemo produceert of waar ze erg goed in zijn. Ik had nog een vaag gevoel van persgereedschap. Maar zou iedere lezer dat hebben ? Of gaat Wemo ervan uit dat iedereen dat weet. Ik betwijfel dat.
    Wemo alle succes gewenst in de States, is geen makkelijke markt om te tackelen, maar is net zo groot als geheel Europa.

  • Tom van der Meer

    Er staat in het artikel dat het bedrijf zich bezighoudt met het ontwerpen, bouwen, verkopen en onderhouden van snelle en flexibele productielijnen voor het verwerken van plaatmetaal.

  • Beste Karel Deppe,

    Leuk dat u ons nog kent van vroeger, we zijn inmiddels al 55 jaar jong!
    Log in op onze website http://www.wemomachines.com en zie wat wij tegenwoordig, nog steeds met dezelfde passie, maken.
    MvrGr,
    Paul Hoekstra

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven