Nieuws

Nieuwe huisstijl voor Trotec

1

Trotec Laser presenteert een nieuwe huisstijl met eveneens wijzigingen in het logo. Alle communicatiekanalen van de Oostenrijkse fabrikant van lasermachines, de online aanwezigheid, advertentie- en gedrukte materialen, zijn voorzien van een nieuwe look. De laserspecialist wil de komende jaren nog meer focussen op de 3 kernwaarden: innovatie, digitalisering en samenwerking met klanten.

Dr. Andreas Penz, managing director Trotec Laser GmbH heeft zelf de eerste Trotec-lasermachine ontwikkeld en gebouwd en is sindsdien al bijna 25 jaar betrokken bij het proces rondom merkidentiteit.

Digitale verandering

De laserfabrikant zit middenin de digitale verandering en zet deze actief voort binnen het bedrijf, geeft hij aan. Het was dus logisch voor Trotec om dit ook zichtbaar te maken naar de buitenwereld.

“Onze producten worden volledig gedigitaliseerd. Het team werkt op dit moment aan een nieuwe generatie software voor onze lasermachines. Onze externe communicatie weerspiegelt nu ook ons nieuwe imago”, aldus Penz.

Kernwaarden identiteit

“De visuele presentatie ondersteunt de communicatie van onze kernwaarden van onze identiteit. Voor Trotec betekent dit specifiek dat ons logo onze activiteiten als innovatieleider onderstreept,” aldus Penz.

‘Setting New Standards’ is al geruime tijd de claim van het Trotec merk. “Dit bepaalt nog steeds het doel en de huisstijl en blijft topprioriteit van het internationale team op het hoofdkantoor in Wels.”

In alle kanalen blijft deze claim ook zichtbaar als typografisch kenmerk. Het wordt begeleid met een laserfragment, dat structuur geeft.

Precisie en snelheid laser

“De letter ‘e’ in het Trotec logo ziet er nu modern uit en illustreert de precisie en snelheid van een laser. Tegelijkertijd verbetert het de leesbaarheid.”

Veel wit, het gerichte gebruik van het rode logo met een versterkende blauwe kleur, maken het palet helder en overzichtelijk.

“Trotec’s rood wordt gebruikt om het merk te differentiëren, activeren en emotioneel te maken. De rode laserkop staat voor doordachte technische prestaties en maximaal voordeel voor de klant.”

Leesbaarheid en functionalisme

Het lettertype is ook veranderd. Bij het kiezen van het nieuwe Source Sans Pro Light-lettertype lag de focus op leesbaarheid en functionaliteit in alle media.

“Als ik Trotec in één woord zou moeten omschrijven dan is dat voor mij innovatie. Daar werken we elke dag aan”, aldus Penz.

Trotec Laser

Trotec is internationaal actief met 17 verkoopkantoren. In 2019 haalde de laserfabrikant een omzet van meer dan 140 miljoen euro. Trotec oplossingen worden momenteel in meer dan 90 landen over de hele wereld gebruikt. Trotec Laser zetelt in Nederland in Haaksbergen.

1 reactie op “Nieuwe huisstijl voor Trotec

  1. Henk schreef:

    Trotec praat over communicatie en daar gaat het dus ook geweldig fout! Communicatie is iets waar Trotec heel slecht in is. Weken lang wachten op een reactie op een mail en dan meestal dan ook maar één reactie.
    Jammer. Ze schijven er wel over maar doen het niet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven