MCB Nederland is verkozen tot de organisatie met het
beste klachtenmanagement en kreeg daarom ‘Het Gouden Oor’. De jury verkoos MCB
Nederland tot winnaar omdat zij onder de indruk was van het besef van het belang
van klachtenmanagement binnen de organisatie en de wijze waarop
klachtenmanagement leidt tot verandering.
In 2002 is een door MCB zelf ontwikkeld Complaint Handling System (CHS) in gebruik genomen. Hierdoor kunnen klachten inzichtelijk worden gemaakt en kan het management sturen op deze informatie. Volgens Geert Wanten van MCB Nederland is er wat betreft klachtenmanagement flink wat veranderd in de organisatie: “We zijn ons steeds meer bewust van het positieve in een klacht. We moeten er als organisatie van leren en de klant ‘bedanken’ dat hij de moeite neemt om de klacht te melden. Het feit dat je een klacht serieus neemt, levert begrip op.”
Deelnemende organisaties van de verkiezing werden getoetst op de strategie en doelstellingen met betrekking tot klachtenmanagement. De verkiezing vindt elke twee jaar plaats en zal in 2008 opnieuw gehouden worden.
MCB Nederland
MCB Nederland in Valkenswaard is een groothandel/Service Center in metalen buizen, platen en profielen. MCB Nederland beschikt over een Service Center voor het slitten en decoilen van band- en plaatstaal.
MCB Nederland in Valkenswaard is een groothandel/Service Center in metalen buizen, platen en profielen. MCB Nederland beschikt over een Service Center voor het slitten en decoilen van band- en plaatstaal.