Nieuws

Koolstofvezel integreert functies in draagarm

Prototype van een prototype van een composietdraagarm voor een middenklasse auto (foto: LBF)

Wetenschappers van het Fraunhofer LBF hebben als alternatief voor de metalen uitvoering een koolstofvezelversterkte composietdraagarm ontwikkeld. In vergelijking met staal bedraagt de eigen massa 35% minder. Ook is het mogelijk om in het composietdeel meer functies te integreren.

Bij de ontwikkeling van composietdelen is het van belang om de versterkingsvezels te oriënteren in de belastingrichting. Dit betekent dat dergelijke delen anisotrope eigenschappen hebben. Lees hier meer over de composietdraagarm en de functies die geïntegreerd kunnen worden.

Spanningen in de draagarm bij het remmen voor een linkerbocht
Spanningen in de draagarm bij het remmen voor een linkerbocht

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven