Hyundai Wia KH 63G voor V.d. Elsen • Metaal Magazine Ga naar hoofdinhoud

Hyundai Wia KH 63G voor V.d. Elsen

Machinefabriek v.d. Elsen heeft geïnvesteerd in een derde horizontaal bewerkingscentrum. Met deze machine gaat V.d. Elsen verder met het toevoegen van waarde ten behoeve van uitbesteders.

Opvallend is dat de toeleverancier Machinefabriek v.d. Elsen in Bergeijk op een machinepark van zeventien machines, waaronder ook een aantal draaicentra, maar liefst drie horizontale bewerkingscentra in gebruik heeft. De nieuwste horizontale machine is een Hyundai Wia KH 63G die in augustus vorig jaar binnen één week na de bestelling vanuit de voorraad van Hyundai in Hamburg (D) geleverd is – inclusief de ingebruikname – door Dymato uit Veenendaal. 

 

De Hyundai Wia KH 63G op de werkvloer bij V.d. Elsen. Het is een machine met een maximaal spiltoerental van 4500 toeren per minuut. Het piekkoppel is 1270 Nm (900 Nm continu-bedrijf) een een piekvermogen van 26 kW (18,5 kW continu) (foto: Reinold Tomberg)

De Hyundai Wia KH 63G op de werkvloer bij V.d. Elsen. Het is een machine met een maximaal spiltoerental van 4500 toeren per minuut. Het piekkoppel is 1270 Nm (900 Nm continu-bedrijf)  een een piekvermogen van 26 kW (18,5 kW continu) (foto: Reinold Tomberg)

 

Degelijk

De beide directeuren Ron Luijten en Jos Kox van de machinefabriek karakteriseren hun aanwinst als een ‘’degelijke machine’’. Het machineconcept met een T-bed en de Z-as in de bewegende machinekolom is uiteraard een bekend machineconcept, dus op zich niets schokkends, en het is ook geen machine met superhoge ijlgangen. Maar Luijten en Kox roemen de stabiliteit van de blokgeleidingen die zwaardere verspaningen mogelijk maken. Verder kan de machine werkstukmassa’s opnemen tot 1000 kg én de machine heeft veel ruimte om opgespannen werkstukken in de machine te roteren over de vierde as.

  

Ron Luijten en Jos Kox (links) zien zeer grote series simpel werk verspaningswerk langzamerhand verdwijnen (foto: Machinefabriek v.d. Elsen)

Ron Luijten en Jos Kox (links) zien zeer grote series simpel werk verspaningswerk langzamerhand verdwijnen (foto: Machinefabriek v.d. Elsen)

 

Draaien en frezen

Machinefabriek v.d. Elsen richt zich op de verspanende bewerkingen draaien en frezen. De nieuwe Hyundai wordt overdag zo veel mogelijk ingezet voor meereisende verspaningen zoals het bewerken van gietwerk en voor wat de mensen van V.d. Elsen omschrijven als ‘protowerk’. In de avonduren gaat de machine aan de slag met seriewerk. 

 

In een komend nummer van Metaal Magazine in een reportage meer informatie over de nieuwe horizontale Hyundai van Machinefabriek v.d. Elsen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven