De Porsche 918 Spyder wordt niet geproduceerd, maar met veel liefde en vakmanschap met de hand gebouwd. En daar horen interessante wetens-waardigheden bij. De totale, uitverkochte oplage is 918 exemplaren. Deze Spyder heeft een hybride aandrijflijn met een vermogen van 652 kW/887 pk.
De 918 Spyder wordt gebouwd in een zogeheten ‘Manufaktur’. In eerste instantie lijkt dit de productiefaciliteit voor horloges: de uitstraling is clean, modern met grijze vloeren en wanden en plafonds die zijn uitgevoerd in wit en ‘acid green’. Dit is de kleur die elke Porsche met hybride-aandrijving kenmerkt.

Het duurt in totaal 100 uur om een Porsche 918 Spyder te bouwen. In Stuttgart tenminste, want vooraf is al veel werk gedaan: het monocoque van met koolstofvezelversterkte kunststof wordt bijvoorbeeld aangeleverd. In het assemblageproces passeert een 918 Spyder achttien stations. Ter vergelijk: het fabricageproces van een moderne ‘normale’ auto duurt vijftien tot twintig uur.

Al het 918 Spyder-gereedschap wordt draadloos via Bluetooth aangestuurd. Prettig voor de werknemers: extra flexibiliteit én het gereedschap is stil. De 918 Spyder wordt in een oplage van precies 918 exemplaren gemaakt. Inmiddels is de complete productie uitverkocht.
