Bij montagewerkzaamheden aan de onderstellen van hun treinen staat bij DB Fernverkehr AG veiligheid op de eerste plaats. Volgens het vier-ogen-principe moeten werkzaamheden altijd door twee monteurs worden uitgevoerd, bijvoorbeeld om te controleren of de schroefverbinding met het vereiste koppel is vastgedraaid.
Op de locatie Frankfurt am Main worden dagelijks, vooral’s nachts, treinstellen van de ICE 3 en de ICE T gecontroleerd. De Deutsche Bahn maakt gebruik van zes Tool-Stations van Atlas Copco Tools. Met schroevendraaiers en een elektronische momentsleutel met accu, allemaal met een documentatiesysteem, worden veel werkzaamheden aan het onderstel uitgevoerd.

Voor het ultrasoononderzoek worden onderdelen gedemonteerd. Eerst het lagerdeksel dan diverse montageonderdelen zoals de slijpschijf die zorgt voor de stroomtoevoer naar de rail en ten slotte de drukplaat die het lager fixeert. Na de controle wordt gemonteerd in omgekeerde volgorde. Lees hieronder meer in het bijgevoegde artikel van Atlas Copco Tools:
– Atlas_Copco_Tools_DB_ICE_Tools_
