Artikel

50+ zeurt

Het is opvallend hoeveel mensen die zelf niet actief zijn met social media je – bijna blij opgewonden  – vertellen dat het hoogtepunt van Twitter en Facebook voorbij is. Vaak zijn het vijftigplussers, maar wie ben ik om daar vileine grapjes over te maken. Eentje dan. Stond onlangs op de scheurkalender van Fokke & Sukke. Een bezorgde moeder vraagt haar zoon wanneer hij zijn Facebook eindelijk eens terug brengt naar de bibliotheek. Die mensen dus. Die vervolgens gretig vertellen dat de jonge mensen al weer lang met iets anders bezig zijn. Aan een andere borreltafel zijn die tieners nooit een lichtend voorbeeld, maar als het digitaal is, schijnen ze plotseling een halo om hun jonge hoofdjes te hebben. Die anologe zeurpieten hebben uiteraard gelijk, maar op een andere manier dan dat ze zelf denken. De tijd dat communicatie ging met rooksignalen, telegram, telex of briefkaart is lang voorbij. Ook mobiel bellen en SMS zijn aflopende zaken. Wat niet verandert is echter de communicatie-behoefte. Die groeit. Die groeit enorm. Het kan best zijn dat Twitter en Facebook sneuvelen, waarom niet?, maar dan omarmen we iets anders. Ooit hadden we een minister-president die zich profileerde met Hyves. Inderdaad, van beide horen we niets meer. Dus wen er maar aan: in de toekomst gaan we met elkaar gegevens uitwisselen op een Twitter-achtige manier. Actief en snel met onze phablets, of hoe die computers dan ook mogen heten. Ook in B2B-communicatie. Het is eigenlijk heel digitaal: je doet mee en bent een deel van onze wereld of je denkt dat het wel los zal lopen en voor dat je het weet, sta je alleen aan de zijlijn. Afsluitend: Twitter en Facebook zijn op dit ogenblik stand der techniek. Weliswaar moet de metaal nog wennen aan social media, zie ook het artikel elders in dit nummer, maar ons advies is om dit gewenningsproces niet te lang te laten duren. Doe mee!

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven