Nieuws
Marc Evers: “Voor het ruwen heb je een machine nodig met vermogen, een laag toerental en met name stabiliteit’’

Een van de titaan producten die KMWE Group verspaant, is een carrier waarvan van het oorspronkelijke blok ongeveer 95% verspaand wordt. Het verspaen geschiedt op twee machines, een bewuste keuze, legt Marc Evers, COO en CTO bij de KMWE Group uit. 

Het gaat hier om een onderdeel waaraan én veel gefreesd moet worden, veel features in zitten én de nauwkeurigheidseisen ook nog eens hoog liggen. Dat dwingt je na te denken over de beste strategie. Bij KMWE heeft dit geleid tot de keuze om het onderdeel op twee machines te bewerken. Het voorfrezen gebeurt op een Makino vijfassige machine met palletwisselaar. Het finishen doet men op een hogesnelheidsmachine van DMG Mori.

160 gereedschappen

Evers: “Voor het ruwen heb je een machine nodig met vermogen, een laag toerental en met name stabiliteit. Want het materiaal veert mee.” De Makino a81M zorgt ervoor dat het grootste deel van de verspanende bewerking in relatief korte tijd gedaan wordt. Vanwege de vele features in het werkstuk, zijn er liefst 160 gereedschappen nodig om het werkstuk na te bewerken. Daarom zet KMWE hiervoor de HSC-machine van DMG Mori in.

In een komend nummer van Metaal Magazine in een technisch artikel meer informatie over het verspanen van titaan.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven